☘️☘️تعدادی از خطاهای رایج قسمت مقدمه عبارتند از:
? اطلاعات بیش از اندازه: گاهی اوقات نویسندگان اطلاعات بیش اندازه زیادی را در مقدمه بیان می کنند در حالی که فقط باید اطلاعات مرتبط با موضوع را بیان کنند. مثال زیر را در نظر بگیرید که اطلاعاتش بیش از اندازه است:
❎اولین بار بنجامین دانیلسون (1954)شکل شناسی گودالهای ضربه ای چند حلقه ای روی ماه را شرح داد. او آنها را به عنوان گودال های ضربه ای بزرگ با سطوح مسطح چندگانه، حلقه های مرکزی، قله های مرکزی، و حفره های ثانویه فراوان توصیف کرد. از آن پس، گودالهای ضربه ای چندحلقه ای روی زمین، عطارد، زهره، مریخ، و بسیاری از قمرهای بیرونی سیارات شناسایی شده اند
در صورتی که متن مذکور میتوانست به شکل زیر باشد:
✅دانیلسون (1954 )گودالهای ضربه ای چند حلقه ای را به عنوان دارندگان سطوح مسطح چندگانه، حلقه های مرکزی، قله های مرکزی و حفره های ثانویه فراوان تعریف کرد.
?اطلاعات ناکافی: اشتباه رایج دیگر آن است که نویسندگان گمان میکنند مخاطب همه چیز را میداند. به همین دلیل مفاهیم را توضیح نمیدهند، اطلاعات پیشزمینهای کافی را فراهم نمی کنند، به اندازهی کافی دربارهی پژوهشهای پیشین بحث نمیکنند. ایجاد تعادل و تشخیص مرز تعادل بین توضیحات اضافی و اطلاعات کافی کاری مشکل است. بنابراین برای پیشگیری از این خطا پیشنهاد میشود که از یک شخص خبره مشورت بگیرید.
?لیستها: وسوسهای متداول در مقدمهها، لیست کردن ورودیها و اطلاعات مورد نیاز به هر شکل یا صورتی است. تا حد امکان از آوردن چنین لیستهایی در مقدمه پرهیز شود (مگر آنکه واقعاً مجبور باشید) و به جای آنها بهتر است پژوهش خود را توصیف کنید.
?مقایسه با کار دیگران: به هیچ عنوان نباید در این بخش اشاره مستقیمی به مرجع یا مراجع خاصی شده و درصدد تخریب یا تضعیف ضمنی آن باشید . این بخش صرفاً به منظور بیان جنبه های جدید و نو طرح باید نوشته شود و نگارش آن به گونه ای باشد که خود خواننده پی به برتری آن نسبت به کارهای دیگر ببرد نه این که نویسنده آن را بیان کند.
?حکایتهای اول شخص: گاهی اوقات دانشجویان نوشته علمی را با انشای «ماجراجویی من در آزمایشگاه» اشتباه میگیرند. آنها سعی دارند مقدمه را با یک داستان سرگرمکننده شروع کرده تا بتوانند مخاطب را جذب کنند چرا که فکر میکنند مقاله علمی یک انشای کلاسی است. از سوی دیگر گزارش اول شخص متعلق به نوشتههای علمی نیست. برای مثال نویسنده نباید بگوید «من پی بردم…» بلکه باید بگوید «آن چیز یافت شد…»