به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی ، نشست علمی پژوهشی «تفکر انتقادی عنصر مفقود کتابخوانی» ، با حضور جمع کثیری از طلاب ، اساتید و مسئولان مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) شیراز به منظور مطالعه فعالانه و نقادانه کتب و آموزش مطالعه فشرده خوانی درمدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) شیراز برگزار شد .
آقای “دکترمهدی محسنی"نویسنده ، مدرس هوش وخلاقیت وتفکر پس از توضیح وتشریح جایگاه کتاب وکتابخوانی ولزوم اهمیت درپیشبرداهداف علمی وتحقیقی دزندگی طلاب گفت:
یادگیری فنون ومهارت های نقادانه کتب وبرخورداری ازیک سیستم فکری ویاتفکرانتقادی ازبایسته های طلاب می باشد . یکی ازاهداف اصلی قرآن آموزش تفکر ، تدبروتفقه می باشد . بنابراین آموزش تفکر نقادانه ازباب مقدمه تقوا یک واجب دینی است .
وی درادامه ازطلاب خواست دومبحث تفکروتفکرانتقادی رابصورت جدی ودرمعنای واقعی آن به کاربسته ویادبگیرند .دکترمهدی محسنی درپایان بیان کردکه :تفکرانتقادی نوع خاصی ازتفکراست که فرد درباره موضوع یامسئله ای بکارمی گیرد وکیفیت تفکر خودرابالامی برد ، معنای واقعی نقد جداکردن سره ازناصره است ، تفکرنقادانه یک مهارت است که ازتعدادی ازمهارت ها شکل گرفته است . درتفکر نقادانه شخص متفکر، کنجکاو وآگاه به دنبال دلیل ، نسبت به عقاید نو یامتفاوت باذهن کشور روبرو می شود محققین بایدجوانب مختلف مطالب راملاحظه کنند تابتوانند معیارهای منطقی ومعقول را برای بررسی بدست آورند.
محقق برتر و نویسنده و مدرس خلاقیت و تفکر.pdf