محورهای کنگره
محور اول: تحلیل مفاهیم و اصطلاحات
مفهوم شناسی وشاخصه های توسعه و تعالی علوم
مفهوم شناسی و شاخصه های عقلانیت وحیانی
مفهوم شناسی وشاخصه های علوم انسانی- اسلامی
مفهوم شناسی وشاخصه های علم دینی
محور دوم: روش شناسی توسعه و تعالی علوم
معنا و مفهوم روش شناسی در توسعه و تعالی علوم
اهمیت و کاربرد روش شناسی در توسعه و تعالی علوم
الگوهای متفاوت روش شناسی و کاربرد آنها در توسعه وتعالی علوم
موانع وچالش های روش شناختی توسعه و تعالی علوم
محور سوم: مبانی معرفتشناختی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی
مبانی معرفتشناختی توسعه وتعالی علوم
نقش عقلانیت وحیانی در پی ریزی مبانی معرفت شناختی توسعه و تعالی علوم
مبانی توسعه و تعالی علوم در مطالعات معرفتشناختی
عوامل و زمینه های معرفتشناختی توسعه و تعالی علوم
آثار و کارکردهای معرفتشناختی توسعه وتعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی
موانع و چالشهای معرفتشناختی فراروی توسعه و تعالی علوم
بخش چهارم : مبانی وجودشناختی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی
مبانی وجود شناختی توسعه و تعالی علوم
نقش عقلانیت وحیانی در پی ریزی مبانی وجودشناختی توسعه وتعالی علوم
عوامل و زمینه های توسعه و تعالی در مطالعات وجودشناختی
آثار و کارکردهای توسعه و تعالی در مطالعات وجودشناختی
موانع و چالشهای فراروی توسعه و تعالی در مطالعات وجودشناختی
بخش پنجم: مطالعات دینشناختی و توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی
مفهوم توسعه و تعالی علوم در مطالعات دینشناختی
مبانی توسعه و تعالی علوم در مطالعات دینشناختی
عوامل و زمینه های توسعه و تعالی علوم در مطالعات دینشناختی
آثار و کارکردهای توسعه و تعالی علوم در مطالعات دینشناختی
موانع و چالشهای فراروی توسعه و تعالی علوم در مطالعات دینشناختی
بخش ششم: تعالی و توسعه علوم در مطالعات قرآنشناختی
مفهوم توسعه و تعالی علوم در مطالعات قرآنشناختی
مبانی توسعه و تعالی علوم در مطالعات قرآنشناختی
عوامل و زمینه های توسعه و تعالی علوم در مطالعات قرآنشناختی
آثار و کارکردهای توسعه و تعالی علوم در مطالعات قرآنشناختی
موانع و چالشهای فراروی توسعه و تعالی علوم در مطالعات قرآنشناختی
بخش هفتم: توسعه و تعالی علوم در مطالعات حدیثشناختی
مفهوم توسعه و تعالی علوم در مطالعات حدیثشناختی
مبانی توسعه و تعالی علوم در مطالعات حدیثشناختی
عوامل و زمینه های توسعه و تعالی علوم در مطالعات حدیثشناختی
آثار و کارکردهای توسعه و تعالی علوم در مطالعات حدیثشناختی
موانع و چالشهای فراروی توسعه و تعالی علوم در مطالعات حدیثشناختی
بخش هشتم: توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم انسانی و میان رشته ای
مفهوم توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم انسانی و میان رشته ای
مبانی توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم انسانی و میان رشته ای
عوامل و زمینه های توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم انسانی و میان رشته ای
آثار و کارکردهای توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم انسانی و میان رشته ای
موانع و چالشهای فراروی توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم انسانی و میان رشته ای
بخش نهم: توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم حسی و تجربی
مفهوم توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم حسی و تجربی
مبانی توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم حسی و تجربی
عوامل و زمینه های توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم حسی و تجربی
آثار وکارکردهای توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم حسی و تجربی
موانع و چالشهای فراروی توسعه و تعالی علوم در مطالعات علوم حسی و تجربی
بخش دهم: کاربردهای عقلانیت وحیانی
کاربردهای عقلانیت وحیانی در حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت
کاربردهای عقلانیت وحیانی در حوزه سیاست و اجتماع
کاربردهای عقلانیت وحیانی در حوزه اقتصاد و مدیریت
بخش یازدهم: شخصیت علمی و عملی علامه جوادی آملی (دامت برکاته)
حیات علمی (تحصیل، تدریس، تحقیق و آثار)
سیره عملی (عبادی، اخلاقی، عرفانی)
سیره علمی (شیوه تحصیل، تدریس، تحقیق و نقد)
علامه جوادی آملی در آیینه آراء و آثار